کد مطلب:295140 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:113

فرشتگان با فاطمه ی زهرا سخن می گفتند


با سناده عن ابی عبداللَّه علیه السلام قال:

«انما سمیت فاطمة «محدثة» لان الملائكة كانت تهبط من السماء فتنادیها كما تنادی مریم بنت عمران. فتقول «یا فاطمة! ان اللَّه اصطفاك و طهرك و اصطفاك علی نساء العالمین یا فاطمة! اقنتی لربّك و اسجدی و اركعی مع الراكعین» فتحدثهم و یحدثونها، فقالت لهم ذات لیلة: الیست المفضلة علی نساء العالمین مریم بنت عمران؟ فقالوا: انّ مریم كانت سیدة نساء عالمها و ان اللَّه عزوجل جعلك سیدة نساء عالمك و عالمها و سیدة نساء الأوّلین و الاخرین،


امام صادق علیه السلام فرمودند: فاطمه علیهاالسلام را «محدثه» گویند، چون ملائكه از آسمان به پایین می آمدند و همان گونه كه ملائكه با حضرت مریم علیهاالسلام سخن می گفتند، با حضرت زهرا علیهاالسلام نیز سخن می گفتند. ملائكه به حضرت زهرا علیهاالسلام گویند: «یا فاطمة! ان اللَّه اصطفاك و طهرك و اصطفاك علی نساء العالمین یا فاطمة! اقنتی لربك و اسجدی و اركعی مع الراكعین» حضرت فاطمه علیهاالسلام با ملائكه سخن می گفت و فرشتگان نیز با آن حضرت سخن می گفتند.

شبی حضرت فاطمه علیهاالسلام از فرشتگان سئوال نمود: آیا برترین زن عالم، حضرت مریم علیهاالسلام دختر عمران نیست؟ فرشتگان عرضه داشتند: حضرت مریم علیهاالسلام سرور زنان زمان خود بود، اما خداوند شما را برترین زن جهان قرار داده است، هم در زمان خودت و هم در زمان حضرت مریم علیهاالسلام و سرور همه ی زنان از اول عالم تا آخر جهان.» [1] .


[1] بحارالانوار، ج 14، ص 206، ر 23 از علل الشرايع.